fabia

05.03.2014 11:26

Obrázek

Kompletní individuální přestavba Škody Fabia 1,2 HTP na monstrum v podobě malého a nenápadného prcka s motorem 1,8T a výkonem 260koní a 400Nm. Motor 1,2HTP asi netřeba představovat. Ideální lehká pohonná jednotka pro městský provoz a pro nenáročného uživatele. No ale, co když je člověk náročný a už ne úživatel, ale řidič? I auto jako Škoda Fabia toho v tomto směru může hodně nabídnout!! Vzhledem k lehkosti auta a dobrému podvozku je to ideální základ pro stavbu rychlého HotHatche.

Při rozhodování jakou pohonnou jednotku použít bylo celkem jasno. Motor 1,9TDI je poměrně těžký, při úpravě na vyšší výkon razantně ztrácí rozsah využitelných otáček a je dosti „gumový“. Kvůli malému rozsahu využitelných otáček by se musela dát i šestistupňová převodovka a to jsou další kila navíc na přední nápravě auta, které je až extrémnně citlivé na rozložení hmotnosti. Proto padla volba na motor 1,8T s pětistupňovou krátkou převodovkou (vmax 240km/h), což je jako komplet podstatně lehčí a možnosti ladění motoru na vyšší výkon jsou defakto neomezené.

Dárcem motoru byla Škoda Octavia RS 1,8T 132kW, převodovka byla použita ze slabšího motoru se 110ti kilowaty. Díky sdílení platforem bylo možné použít koncernové držáky motoru i převodovky a jediná úprava pro usazení spočívala ve vyrobení poloos na míru. Po předělání elektriky se mohlo přistoupit k prvnímu startu. Nerad bych, aby to vyznělo jako nějaká lehká plug&play úprava, to rozhodně ne. Muselo se upravit spoustu věcí, jen namátkou třeba vedení stlačeného vzduchu, vody a dalších.